شماره روزنامه ۶۰۰۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۵۹۹۶

  • راه تحریم‌زدایی

    دنیای اقتصاد: «حضور تجار خارجی در اکسپو ۲۰۲۴ بی‌سابقه بود»؛ این جمله‌ای از مجید تکبیری، رئیس ستاد بر‌‌گزاری ایران‌اکسپو در پا سخ به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» بود.رئیسی همچنین به توانمندی جمهوری‌اسلامی ایران در زمینه صدور خدمات فنی-مهندسی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری‌اسلامی ایران با اتکا به توان متخصصان و مهندسان خود در ۲۰کشور جهان در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ است که می‌توان از این توان و ظرفیت در جهت توسعه دیگر کشورها نیز بهره‌‌‌‌‌برد.
  • ماموریت محوری اتاق‌های مشترک

    اتاق‌های مشترک بازرگانی به‌عنوان بازوی راهبردی اتاق‏‏‏‏‌‎ بازرگانی، نقش کلیدی و محوری در توسعه و رونق تجارت با کشورهای هدف و ارتقای سطح مناسبات تجاری دارند. این اتاق‌ها با تدوین رابطه کارآمد با دولت و نهاد حاکمیت و سیاستگذار از یک‌سو و اتاق بازرگانی به‌عنوان نهاد بالادستی از سوی دیگر می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی و تجاری نقش محوری و کلیدی ایفا کنند، با این‌وجود برخی موانع بر سر راه فعالیت این اتاق‌ها وجود دارد که باعث‌شده ارتباط این اتاق‌ها با کشورهای هدف کمرنگ باشد. کارشناسان با تاکید بر رفع موانع بر سر راه فعالیت این اتاق‌ها، اتاق‌های مشترک را بازوی راهبردی اتاق بازرگانی می‌دانند که می‌توانند در دستیابی به اهد اف تجاری و صادراتی بسیار موثر عمل کنند.
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار

    دنیای‌اقتصاد: وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه اصلاحات بعدی آن تصویب کردند که مهدی سرابندی به مدت سه‌سال به عنوان عضو موظف هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار انتخاب شود.
  • برای تحقق شعار سال گلوگاه‌های تولید برداشته شود

    دنیای‌اقتصاد: محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز، حل مشکلات بخش‌خصوصی را برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم موثر دانست و بر لزوم رسیدگی به مشکلات صنایع کوچک به‌عنوان مردمی‌‌‌‌ترین بخش اقتصاد تاکید کرد. رئیس اتاق اهواز با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف گفت: برای تحقق شعار سال ‌با تعامل بخش‌خصوصی و نهادهای مرتبط، گلوگاه‌های تولید در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های اقتصادی باید برداشته شوند.
  • تاسیس کارخانه تولید خودکار

    دنیای‌اقتصاد: علی‌اکبر رفوگران پدرش را قانع کرد تا با تاسیس کارخانه بیک در ایران موافقت کند. برای این کار در پاریس به دیدار بیک (موسس و رئیس کارخانه بیک) رفت. او گفت: آقای رفوگران چه کاری می‌توانم برایتان بکنم؟ وی که از قبل خودش را برای این لحظه آماده کرده‌بود، از او یک ماشین تزریق پلاستیک به‌اضافه یک قالب خودکار دست‌دوم خواست و حاضر شد پول آن را همان لحظه بپردازد، سپس گفت: اگر توانستم تولید خودکار را به سطحی برسانم که مورد رضایت شما باشد، اجازه تولید خودکار بیک در ایران را به من بدهید، اگر نتوانستم، ماشین تزریق را نگه می‌دارم و قالب را به شما برمی‌گردانم تا در فرصت مناسب به هرکس خواستید بفروشید و بعدا پولش را به من بدهید. بیک لبخندی زد و این پشتکار را به او تبریک گفت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر