شماره روزنامه ۶۰۱۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۶ دنیای اقتصاد

اخبار نفت و پتروشیمی - روزنامه شماره ۵۹۹۶

  • مسیرهای توسعه زنجیره متانول

    دنیای اقتصاد: تولیدکننده‌های‌متانول در سال‌های آینده بیش از هرچیز با چالش کمبود تقاضا مواجه خواهند شد و کارشناسان این حوزه برای رفع این مشکل بازاری طرح‌هایی را به عنوان راه‌حل بررسی و تدوین کرده‌اند. در بین اینها تولید الفین‌های سبک و مخصوصا پروپیلن، روش MTO/P که طی سال‌های گذشته و به محوریت چین توسعه‌یافته است، پیشنهاد می‌شود. گفته می‌شود در کشور ایران نیز با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در حوزه متانول، بررسی و بهره‌برداری از این فرآیند می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
  • لحاظ دارایی‏‌های نامشهود برای اولین بار در کشور

    صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، اولین نهاد مالی در کشور است که ارزش دارایی نامشهود یک شرکت دانش‌بنیان را به ارزش دارایی مشهود آن اضافه می‌کند.
  • گام بلند مناطق نفت‌‌خیز جنوب در بومی‌‌سازی تجهیزات

    سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌‌خیز جنوب از بومی‌‌سازی ۱۹‌هزار قلم تجهیزات و اقلام پرمصرف موردنیاز شرکت‌های بهره‌‌بردار و کارخانه‌های عملیاتی مناطق نفت‌‌خیز جنوب خبر داد.
  • نگاهی ژئوپلیتیک به بازار نفت

    دکتر حسن مرادی/ کارشناس نفت و انرژی
    در روزهای جاری وضعیت بسیار پرتلاطم و پیچیده‌‌ای در بازار نفت ایجاد شده است؛ از یک طرف عربستان سعودی و روسیه که اولی از بازیگران اصلی اوپک هست و بیشترین میزان تولید در سازمان را به خود اختصاص داده و دومی در جرگه کشورهای غیر‌اوپک که همراه اوپک تصمیم می‌گیرد، تصمیم گرفتند که تا حدود ۳میلیون بشکه تولید را کاهش دهند و این تصمیم باعث شده که قیمت نفت تا حدودی بالا و به سمت یکصد دلار پیش برود. البته عاملی که این موضوع را تشدید کرده درگیری‌های شدید خاورمیانه از یک طرف و مخاطرات امور کشتی‌‌ها از کانال سوئز و باب المندب از طرف دیگر است. عامل سومی که به این وضع دامن زده این است که برخی کشتی‌های متعلق به آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم اشغالگر قدس در تنگه امید نیک آفریقا هم آرامش ندارند و باید با احتیاط عبور کنند بنابراین این مساله هم مزید بر علت شده و می‌تواند تشدیدکننده قیمت در بازار نفت باشد.
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌‌فارس

    دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان رشته‌‌های مطالعات منطقه‌‌ای و ژئوپلیتیک از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌‌فارس بازدید کردند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر