راه‌اندازی سامانه پیچیده «جبران ساز توان راکتیو» توسط متخصصان SKS بدون حضور خارجی ها

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، «سید عباس حسینی» با اعلام این خبر اظهارکرد: طی سالیان اخیر با توجه به مشکلات تحریمی، شرکت های فنی و مهندسی خارجی به عنوان پشتیبان فنی سامانه های لجستیک تولید فولاد، هیچ گونه خدماتی را به صورت حضوری و حتی ارتباط از راه دور هم ارائه نمی دهند؛ بر همین اساس  بهره برداری و رفع عیوب سامانه ها توسط دانش فنی متخصصان داخلی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش صورت می گیرد.

وی افزود: بهره برداری از کوره های قوس الکتریکی در کارخانه فولادسازی، بدون بهره گیری از سامانه پیشرفته جبران ساز توان راکتیو (SVC) امکان پذیر نیست؛ همچنین در صورت نبود این سامانه، برقراری کیفیت برق در سایر نواحی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، با بهره گیری از این سامانه توان راکتیو و هارمونیک ناشی از آن در نرم استاندارد صنعت برق قرار می گیرد و هزینه های جانبی عدم کیفیت توان راکتیو، به طور کامل برطرف می شود.

حسینی با تشریح مراحل دستیابی به این موفقیت خاطرنشان کرد: به رغم درخواست‌ها و تماس های مکرر کارشناسان فولاد کاوه با شرکت سازنده تجهیزات و حتی اعلام آمادگی جهت برقراری ارتباطات از راه دور برای انجام عملیات ، شرکت خارجی به صورت رسمی، با بهانه کردن مشکلات تحریمی، عدم همکاری خود را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پس از قطع امید از شرکت سازنده تجهیزات و سامانه های مربوطه، کارگروهی در داخل شرکت SKS برای حل مسأله و رفع چالش های فناورانه موجود تشکیل شد و در قالب یک کار تیمی، مشکل برطرف شد. مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش گفت: این دستاورد مهم به گونه ای دارای ارزشمندی فنی و تکنولوژیکی بود که پس از ارسال گزارش فعالیت‌ها از وضعیت نمایشگر سامانه SVC به شرکت سازنده، تعجب و تحسین کارشناسان خارجی در شرکت مربوطه را به همراه داشت؛ این موفقیت در داخل کشور نیز از سوی متخصصان واحد برق فولاد کاوه در یک سمینار تخصصی ارائه شد که از سوی شرکت برق، مورد تقدیر قرار گرفت.