میزان بار مجاز در پرواز تبریز استانبول

رپرتاژ آگهی: میزان بار مجاز بسته به نوع شرکت هواپیمایی به دو شیوه روتین برای شما محاسبه می‌شود. این امر یا بر اساس تعداد بسته‌ها و یا بر اساس میزان بار که به وزن محاسبه می‌شود در نظر گرفته می‌شود. البته که این امر به کلاس پرواز شما نیز بستگی دارد. ازآنجایی‌که این امر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافرین به شمار می‌آید می‌خواهیم این مشکل را از پیش روی شما برداریم. در همین راستا برای خرید بلیط تبریز استانبول و بلیط استانبول به تبریز هم می‌توانید به وب‌سایت علی بابا مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا متناسب باکلاس پروازی که خود انتخاب می‌کنید با شناخت بیشتری وسایل سفرتان را مهیاسازید.

میزان بار مجاز پروازهای داخلی

به‌صورت روتین تمامی ایرلاین های داخلی میزان بار مجازی که برای خود تعین کرده‌اند به دو صورت است. برای پروازهای کلاس اکونومی و کلاس بیزینس این نرخ متفاوت است.

ایران ایر

یکی از شرکت‌های هواپیمایی شناخته‌شده در ایرلاین های داخلی ایران ایر است. برای بزرگ‌سالان در پروازهای داخلی کلاس اکونومی 20 کیلوگرم و برای پروازهای خارجی کلاس اکونومی 25 کیلوگرم در نظر گرفته‌شده است. این امر برای پروازهای داخلی کلاس بیزینس 30 کیلوگرم و برای کلاس بیزنس 40 کیلوگرم است. البته نوزادان می‌توانند وزن 10 کیلوگرم به همراه یک کالسکه تاشو را با خود همراه داشته باشند. از قوانین جالب این شرکت کارت‌های نقره‌ای و طلایی است که وزن 40 و 50 را به ترتیب برای حمل بار برای مشتریان وفادار خود در نظر گرفته است. همچنین اگر از کشورهای اروپایی از این شرکت بلیط خریداری کنید تا 10 کیلو اجازه حمل بار اضافه به شما به‌صورت رایگان داده می‌شود.

ماهان

شرکت ماهان برای پروازهای داخلی خود 25 کیلوگرم و برای پروازهای خارجی 40 کیلوگرم در کلاس بیزنس را در نظر گرفته است. از همین رو برای پروازهای داخلی و خارجی به ترتیب 20 و 30 کیلوگرم را برای کلاس اکونومی مدنظر قرار داده است. کودکان می‌توانند 10 کیلو بار به همراه داشته باشند. این را در نظر داشته باشید که چمدان و بسته شما نباید وزنی بیشتر از 30 کیلوگرم داشته باشد چون برای شما جریمه در نظر گرفته می‌شود.

میزان بار مجاز پروازهای خارجی

میزان بار مجاز پروازهای خارجی

میزان باری که برای پروازهای خارجی در نظر گرفته‌شده است شبیه پروازهای داخلی متفاوت است. به‌عنوان‌مثال شرکت KLM و لوفت‌هانزا و ترکیش ایر بار مجاز در کلاس اکونومی و کلاس بیزنس و فرست خود را با مقدار متفاوتی مشخص کرده‌اند.

لوفت هانزا

در پروازهای اکونومی عادی هر مسافر بزرگ‌سال یک چمدان به وزن 32، کلاس پریمیوم اکونومی دو چمدان به وزن 23 برای هر کدام، بیزنس کلاس دو چمدان به وزن هر کدام 32 کیلوگرم و مسافران بخش فرست کلاس مجاز به حمل سه چمدان 32 کیلویی هستند.

ترکیش ایر

ترکیش ایر دو کلاس اکونومی و بیزنس را شامل می‌شود. بزرگ‌سالان در بخش اکونومی 20 کیلوگرم بار و در بخش بیزینس 30 کیلوگرم بار را می‌توانند با خود همراه داشته باشد. این شرکت محدودیتی در تعداد چمدان‌های خود اعلام نکرده است.

میزان جریمه برای بار اضافه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید به دلیل وارد شدن آسیب فیزیکی به کارکنان فرودگاه اجازه حمل بار بیش‌تر از 30 کیلو توسط قوانین بین‌الملل داده نمی‌شود. از همین رو اگر قرار است بار اضافه‌ای را با خود وارد هواپیما کنید باید جریمه آن را پرداخت کنید. این جریمه بسته به وزن بار اضافه شما در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی برای هر کیلوگرم بار اضافه شما باید یک درصد از قیمت بلیط خریداری‌شده را پرداخت کنید.

تفاوت بار دستی و بار اصلی چیست؟

بار دستی شامل وسایلی از قبیل کارت‌پول، کیف پول، لوازم بهداشتی، دارو، تلفن همراه، تبلت، دوربین، غذا، وسایل بهداشتی نوزاد، عینک آفتابی و لوازم‌آرایش به همراه‌کارت شناسایی می‌شود؛ یعنی باید کیف شما اندازه‌ای را داشته باشد که در داخل کابین‌های تعبیه‌شده در هواپیما قرار داده شود. در غیر این صورت اجازه قرار دادن آن روی زمین و یا راهرو هواپیما را ندارید. بار اصلی نیز باری است که شما متناسب با مقدار وزن تعین شده باید به داخل بخش بار هواپیما توسط پرسنل مخصوص این بخش بفرستید. میزان بار دستی که با خود به داخل هواپیما می‌برید برای کلاس اکونومی پنج کیلوگرم و برای کلاس بیزنس هفت کیلوگرم در نظر گرفته‌شده است.

کلام آخر پیرامون میزان بار مجاز در پرواز تبریز استانبول

کلام آخر پیرامون میزان بار مجاز در پرواز تبریز استانبول

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید افراد متناسب باکلاس پروازی که انتخاب می‌کنند. میزان بار متفاوتی را در پروازهای داخلی و خارجی می‌توانند با خود به همراه داشته باشند. اگر بر اساس قوانین بین‌الملل این بار بیشتر از وزن تعین شده باشد شما باید جریمه حمل آن بار تا رسیدن به مقصد را پرداخت کنید که این جریمه در شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نرخ‌های متفاوتی دارد. در پایان نیاز است که اشاره شود افراد معلول و ناتوان علاوه بر بار مجاز می‌توانند یک صندلی چرخ‌دار بدون باطری و یا هر وسیله‌ای که برای حرکت به آن نیاز دارند تا وزن 20 کیلوگرم را با خود به همراه داشته باشند. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای آشنایی شما عزیزان با میزان بار مجاز در پرواز تبریز استانبول موردتوجه شما قرارگرفته باشد. در همین راستا نیاز است خاطرنشان شویم برای خرید بلیط تبریز استانبول و بلیط استانبول به تبریز می‌توانید از وب‌سایت علی بابا یاری بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.