به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در این نشست خبری اظهار کرد: با توجه به تقاضای بسیار بالا برای خرید ریل از ذوب‌آهن پیش‌بینی تولید حدود ۷۰‌هزار تنی انواع ریل در سال‌جاری را در شرکت داریم.

علی نصیری همچنین با اشاره به این موضوع که برای نخستین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است، خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می‌‌کنم تمامی پروژه‌‌های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی در ادامه افزود: ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان‌شهرها نیز برای این محصول جدید ضدسایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه تصریح کرد: تمامی کریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب‌آهن در حال تجهیز هستند و این رویکرد در حقیقت توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می‌دهد.

نصیری در ادامه اظهار کرد: معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب‌آهن اصفهان به شمار می‌‌روند؛ برای نمونه در این خصوص قرارداد شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی در ادامه یادآور شد: در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب‌آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی را آغاز کرده‌ایم.

معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به این موضوع که با توجه به تقاضای بسیار بالا برای خرید ریل از ذوب‌آهن پیش‌بینی تولید حدود ۷۰‌هزار تنی انواع ریل در سال‌جاری را در شرکت داریم، تاکید کرد: در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید آن را نداشته باشیم.

معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان همچنین با اشاره به این موضوع که با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم، یادآور شد: در کنار ریل، انواع تیرآهن‌های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود و ما پشتیبانی کامل خود را برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن اعلام می‌داریم.