به گزارش دنیای اقتصاد، این مطالب را رضا طاهری رئیس هیات‌‌‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری که با حضور فعالان رسانه عرصه صنعت معدنی، در غرفه شرکت فولاد خوزستان در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) برگزار شد، عنوان کرد و با توجه به مزیت‌‌‌های رقابتی این شرکت نسبت به سایر رقبا گفت: حضور و فعالیت مستمر در بازارهای بین‌المللی، مستلزم‌‌‌ تولید محصول باکیفیت و توجه به نیاز مشتری است. از سویی تحویل به موقع و عمل به تعهدات در زمان عقد قرارداد، سبب می‌شود، مشتری همواره در کنار تولیدکننده قرار بگیرد.

طاهری در ادامه با اشاره به این موضوع که صادرات ارتباط دائمی تولیدکننده یا صادر‌‌‌کننده با مصرف‌کننده یا خریداران بین‌المللی از طریق ارائه کالا و خدمات قابل رقابت است، خاطرنشان کرد: رصد محصول تا رسیدن به دست مشتریان یکی از وظایف شرکت فولاد خوزستان است، بنابراین علاوه بر تولید محصول باکیفیت و براساس‌‌‌ سفارش مشتری، فرآیند سفارش تا تحویل محصول در شرکت فولاد خوزستان به صورت یکپارچه از سوی کارشناسان این مجموعه رصد می‌شود.

وی در ادامه تحلیل نیاز بازار با در نظر گرفتن بازه‌‌‌های زمانی را یکی از عوامل موفقیت‌‌‌های شرکت فولاد خوزستان برشمرد و ادامه داد: پیش‌بینی‌‌‌ صحیح بازار و رصد نیاز مشتری در کنار درک جو غالب، از جمله مواردی به شمار می‌روند که مشتریان را به سوی فولاد خوزستان سوق می‌‌‌دهد.

رئیس هیات‌‌‌مدیره شرکت فولاد خوزستان همچنین افزود: شناسایی الزامات قانونی برای صادرات و ورود به بازار بین‌الملل، شناسایی و شناساندن خود به محیط بازار، توجه جدی به آموزش نیروی انسانی متخصص، شناسایی انتظارات مشتریان از نظر نوع محصول، قیمت، کیفیت، تحویل به موقع، افتتاح حساب‌‌‌های ارزی در بانک‌‌‌های داخلی و بین‌المللی، ارائه روش‌‌‌های متنوع پرداخت به مشتریان، انعقاد قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدت با مشتریان و واسطه‌‌‌های معتبر بین‌المللی، از جمله مواردی است که شرکت فولاد خوزستان را نسبت به دیگر شرکت‌ها در عرصه بین‌المللی متمایز کرده است.

طاهری در ادامه صادرات شمش فولاد خوزستان به ۲۸ نقطه جهان را نقطه عطف این شرکت برشمرد و عنوان کرد: تا به امروز محصولات فولادی شرکت فولاد خوزستان به پنج قاره صادر می‌شود. کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌فارس، آسیای میانه و ۲۸ کشور شرق اروپا، آمریکای مرکزی، در حقیقت مقصد محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. برنامه صادراتی که از سال گذشته در نظر گرفته شده، گسترش بازارهای صادراتی و شناسایی مشتریان جدید است.

راه‌‌‌اندازی کارخانه زمزم۳

وی با اشاره به این موضوع که زنجیره تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان در حال تکمیل شدن است، عنوان کرد: در افق سال ۱۴۱۰ قرار است شرکت فولاد خوزستان به تولید ۱۳میلیون و ۶۰۰‌هزار تن تولید فولاد برسد؛ بنابراین برای رسیدن به چنین چشم‌اندازی باید زنجیره تولید را در این مجموعه تکمیل کنیم.

رئیس هیات‌‌‌مدیره شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: در وهله نخست، اولویت ما تامین نیاز داخلی و در وهله دوم برنامه‌ریزی در راستای صادرات است.

طاهری از راه‌‌‌اندازی کارخانه زمزم ۳ این شرکت و نقش جدید مجموعه فولاد خوزستان در بازیگردانی آهن اسفنجی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه و به‌‌‌روزرسانی تجهیزات راهبردی، از جمله مواردی است که همواره در فولاد خوزستان مورد توجه خاص قرار گرفته است. با توجه به این موضوع که تولید آهن اسفنجی یکی از محصولات راهبردی زنجیره فولاد به شمار می‌رود، کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با فناوری ایرانی و تکیه بر توان داخلی سال گذشته به بهره‌‌‌برداری رسید.

وی درباره این کارخانه عنوان کرد: محصول این کارخانه با خلوص ۹۳درصد، در رده کیفیت جهانی قرار دارد. حجم تولید کارخانه زمزم ۳ به میزانی است که علاوه بر تامین نیاز شرکت فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های داخلی، قابلیت صادرات نیز دارد. با تولید این کارخانه، در حقیقت ایران و فولاد خوزستان در میان بازیگران تاثیرگذار بازار آهن اسفنجی قرار می‌گیرند و به نوعی تعیین‌‌‌کنندگان قیمت می‌شوند.